(Нібыта пра Беларусь. З "Лірнік вясковы" Уладзіслава Сыракомлі).

ЛІРА МАЯ ТЫ СПЕЎНАЯ! З ЧАРАЎНІЧАГА ДРЭВА,

МУСІЦЬ, ТЫ ЗМАЙСТРАВАНА.

ЛЕДЗЬ ВАЗЬМУ ЦЯБЕ Ў РУКІ, УСЕ, ЯК ЁСЦЬ, ТВАЕ ГУКІ,

І ПЕСНЯЙ Я ЎВЕСЬ ЗАБРАНЫ.

Избранное сообщение

ЗАНАТОЎКІ. ТРАВЕНЬ.

ПАДЗЯЛІЦЦА

КАМЕНТАВАЦЬ ТУТ (уваход праз):

понедельник, 28 марта 2016 г.

ЗАСЕЧКІ НА МОВУ

– Бабушка, говори правильно, не «чаму», а «почему».

Так, я трынаццацігадовы вучыў сваю бабулю «разговаривать правильно». На што мая бабка з заўсёднай усьмешкай адказвала, што, маўляў, позна мне, унучак, перавучвацца. 


Так працягвалася час ад часу, пакуль аднойчы сьведкай гэтае размовы ня стала мая маці. Яе рэакцыя мяне зьбянтэжыла, бо ад маці, якая ўвесь час са мной і паўсюль размаўляла па-расейску, а па-беларуску ня ўмела (таму што пад час вайны й па вайне гадавалася ў горадзе Горкім), разьятрана гарлала: 


– Кого ты учишь, сопляк? Хлеб белорусский ешь, бульбу белорусскую ешь, от бабушкиной полендвицы не оттянуть и мова белорусская ему неправильная. Езжай туда, где «разговаривают правильно»!


ДАЛЕЙ ЧЫТАЦЬ ТУТ

Комментариев нет:

Отправить комментарий